Możesz mieć najlepszą ofertę na rynku, ale na niewiele się to zda, jeśli nikt się o niej nie dowie. Warto zadbać więc o to, żeby jak najwięcej osób zapoznało się ze szczegółami Twojej oferty.

Część osób uważa, że wystarczy samo dodanie obiektu do serwisu noclegowego, a rezerwacje same zaczną się pojawiać. Nie tędy droga.

Co więc zrobić, aby Twoja oferta dotarła do jak największej liczby osób? Jak zachęcić osoby planujące wypoczynek w Twoje okolicy, aby skorzystały właśnie z Twojej propozycji?

Kluczowe znaczenie ma tzw. pierwsze wrażenie. Przeglądając listę ofert, użytkownik dosłownie w ułamku sekundy podejmuje decyzje, czy zatrzyma się i sprawdzi szczegóły jakiejś oferty, czy też będzie przeglądał kolejne wyniki.

To jest Twój czas na przekonanie go, że masz coś, co może go zainteresować. 

Poniżej znajdziesz kilka elementów Twojej oferty, które Ci w tym pomogą. To dzięki nim możesz zwiększyć skuteczność reklamy obiektu. Oto one:

  • Zdjęcie główne
  • Nazwa obiektu
  • Tekst promocyjny
  • Oznaczenie Pewny Nocleg
  • Informacja o Wolnych Terminach
  • Cena

Im pełniejsza będzie Twoja prezentacja (im więcej powyższych elementów znajdzie się na liście ofert), tym większe prawdopodobieństwo zainteresowania potencjalnego Gościa.

Zdjęcie główne

To pierwszy element, który rzuca się w oczy podczas przeglądania listy wyników.

Zdjęcie to Twoja wizytówka – dlatego starannie je dobierz. Tak, jakby od niego wszystko zależało! (nie, to nie przesada).

Na tym etapie możesz sporo zyskać lub stracić. Jeśli zdjęcie przykuje uwagę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że użytkownik na dłużej zatrzyma się przy Twojej ofercie i zapozna z jej szczegółami. Z drugiej strony kiepskie zdjęcie może sprawić, że już na starcie zmarnujesz szanse na potencjalną rezerwacje.

Właśnie dlatego nie zostawiaj tego wyboru przypadkowi. Zastanów się, czy zdjęcie główne Twojego obiektu zachęca, czy zniechęca? 

Nazwa obiektu

W tym miejscu (jak sama nazwa wskazuje) powinna pojawić się jedynie nazwa Twojego obiektu. Im zwięźlej i konkretniej – tym lepiej. Bez zbędnych subiektywnych określeń (typu „najlepsze, komfortowe, wyjątkowe”).

Niektórzy wychodzą z założenia, że więcej informacji zadziała na ich korzyść, ale to nie do końca tak działa. Warto pamiętać, że liczba wyświetlanych znaków jest ograniczona (poza tym inaczej będzie prezentować się lista wyników na komputerze, inaczej na urządzeniu przenośnym). W tym miejscu powinny znaleźć się konkretne informacje bez zbędnych szczegółów

Warto wiedzieć: pole “nazwa obiektu” to nie miejsce na umieszczanie szczegółów oferty. Informacje o atutach Twojej propozycji zamieść w “tekście promocyjnym”.

Tekst promocyjny

To drugi najważniejszy element decydujący o skuteczności oferty. Sporo osób całkowicie o nim zapomina i nie umieszcza tu żadnych informacji.

Jak dobrze wykorzystać tekst promocyjny? Umieść tutaj kluczową informację, ważny element Twoje oferty, coś co Cię wyróżnia. Pochwal się swoją lokalizacją, widokiem, łatwością dojazdu czy ofertą specjalną.

Możesz również poinformować o aktualnej promocji, ale uważaj i zadbaj o to, by wyświetlały się tu aktualne informacje. Czasem zdarza się, że np. w sierpniu tekst promocyjny informuje o “braku miejsc w czerwcu”.

Dobrze wykorzystany tekst promocyjny może zdziałać wiele dobrego!

Możliwość edycji/uzupełnienia tekstu promocyjnego znajdziesz w sekcji: Edycja oferty (dostępna po zalogowaniu do Panelu Klienta)

Oznaczenie Pewny Nocleg

Pozytywnie zweryfikowane obiekty posiadają oznaczenie Pewny Nocleg, które wpływa na zwiększenie zaufania do oferty. 

Aby przyśpieszyć weryfikację, upewnij się, że podałeś pełne dane adresowe (potrzebne do przesłania tradycyjną pocztą unikalnego kodu weryfikacyjnego). Podanie niepełnych danych może znacznie wydłużyć proces weryfikacji lub całkowicie ją uniemożliwić.

Wiarygodność ma znaczenie. Obiekty oznaczone jako Pewny Nocleg osiągają nawet kilkukrotnie więcej zapytań niż obiekty bez tego wyróżnienia.

Po dodaniu obiektu warto zadbać o uzupełnienie pełnych danych kontaktowych (zarówno danych obiektu, jak i danych korespondencyjnych), co przyśpieszy weryfikacje obiektu i otrzymanie statusu statusu Pewny Nocleg.

Informacja o Wolnych Terminach

To kolejny bardzo często pomijany punkt, który ma ogromny wpływ na skuteczność reklamy. Dlaczego warto uzupełnić wolne terminy?

Kiedy użytkownik poda termin, w którym poszukuje noclegu, na liście ofert w pierwszej kolejności pojawią się obiekty z uzupełnioną dostępnością. Informacja o dostępności pojawi się na liście ofert.

Cena

Część osób wychodzi z założenia, że jeśli nie określą ceny, skłonią tym potencjalnego gościa do kontaktu. Rzeczywistość niestety wygląda inaczej. Brak ceny zamiast zachęcić, może jedynie zniechęcić

Podobnie negatywny rezultat może przynieść zaniżenie ceny. 

Część osób w ogóle nie sprawdzi oferty, bo będzie za tanio („Co dobrego może być w tej cenie?”). Jeszcze inni poczują się zawiedzeni, że cena podana w ofercie nie jest dla nich dostępna – mogą wówczas różnie reagować (nawet agresją).

Inna sprawa: czy naprawdę zależy Ci na wynajmie przez osoby, które poszukują najtańszych ofert? W miarę jak zmienia się status finansowy Polaków, głównym kryterium wyboru oferty noclegowej przestała być wyłącznie cena.

Zrób dobre pierwsze wrażenie  teraz Twoja kolej!

Podsumowując, pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Dbając o każdy z wymienionych elementów, możesz znacznie zwiększyć skuteczność Twojej reklamy.

W tym celu warto samemu sprawdzić, jak wyświetla się Twój obiekt na liście ofert.

  • Sprawdź, czy zdjęcie główne jest atrakcyjne i wysokiej jakości.
  • Usuń niepotrzebne informacje z nazwy obiektu.
  • Upewnij się, że tekst promocyjny zawiera ważne, aktualne informacje.
  • Zadbaj o pełne dane adresowe, aby przyśpieszyć nadanie statusu Pewny Nocleg
  • Uzupełnij Wolne Terminy, by zachęcić Gości poszukujących noclegu w konkretnym terminie do skorzystania z Twojej propozycji
  • Sprawdź, czy podane ceny nadal obowiązują

Kiedy już zadbasz o te elementy, nie polegaj wyłącznie na swoim osądzie. Zapytaj znajomych, rodzinę czy przyjaciół. Poproś ich o opinie. Takie informacje będą bardzo przydatne. Nie obrażaj się, jeśli usłyszysz coś, co nie do końca Ci się spodoba. Przyjmij wszystkie uwagi, a potem na chłodno przeanalizuj, co rzeczywiście możesz poprawić.

Wszystko to pomoże Ci w podniesieniu skuteczności reklamy – co przełoży się na większą liczbę zapytań i rezerwacji.

Data aktualizacji: 25 października 2019