Jak najlepiej wykorzystać czas w czasie przestoju związanego z koronawirusem? Zrób wszystko co możesz aby zaprezentować swój obiekt jak najlepiej. Zadbaj o swój wizerunek już teraz i pozyskuj gości!

Sytuacja na polskim rynku turystycznym z racji epidemii koronawirusa zmieniła się diametralnie. W obliczu takich problemów czy jest coś co można zrobić  aby ratować biznes? Tak, zrób to co w tej chwili możeszprzygotuj się na lepsze czasy. 

Od czasu kiedy Rząd zniósł zakaz wynajmu krótkoterminowego zaczęło się się ożywienie na rynku turystycznym. Powoli ale systematycznie wszystkie wskaźniki idą w górę a to dobra informacja. Dlatego można mieć nadzieję że rodzimy rynek turystyczny czeka duże zainteresowanie. Mnóstwo osób nie wyjedzie w tym roku za granicę – z różnych powodów. 

Można śmiało założyć – obserwując trendy że ludzie wybiorą wczasy nad polskim morzem lub wakacje w górach i na Mazurach. Prawdziwe oblężenie mogą przeżyć ośrodki wczasowe zlokalizowane blisko miejsc zamieszkania nad jeziorami, rzekami, w lasach i we wszelkich innych atrakcyjnych turystycznie miejscowościach i regionach. 

Jak zadbać o wizerunek obiektu noclegowego

Przygotuj swój obiekt i prezentację swojego obiektu tak aby już teraz mieć konkurencyjną ofertę i wyróżniać się na rynku.

pozyskiwanie turystów, pozyskiwanie gości, reklama obiektu noclegowego
Dobrze przygotuj się na sezon. Zadbaj o dobrą prezentację swojego obiektu

 Jak to zrobić?

Pamiętaj o wyborze noclegu decydują 3 kluczowe czynniki:

  • Wizualizacja obiektu – to jak się prezentuje w internecie
  • Dobry opis tego co oferujesz 
  • Cena

Jeśli jesteś świadomym właścicielem lub zarządcą obiektu noclegowego to możemy śmiało założyć że reklamę w internecie już masz

Zadbaj więc o jak najlepsze zaprezentowanie swojego obiektu.

Czy jest coś co możesz zmienić lub ulepszyć? 

Przejrzyj swoje reklamy na portalach noclegowych i oceń zdjęcia, opis i cennik. Zadaj sobie pytanie czy chciałbym spędzić wczasy w takim miejscu? 

Mamy już słoneczne dni, a to dobry moment aby zrobić nowe, lepsze zdjęcia obiektu. 

Czasem małe zmiany mogą diametralnie zmienić wizualnie twoją ofertę.
Pamiętaj – turysta w pierwszej kolejności ocenia zdjęcia a dopiero potem opis. Jeśli zauroczą go fotografie obiektu zainteresuje się też twoją ofertą.

obiekt noclegowy, wizerunek obiektu noclegowego
Czystość to pierwsze co się rzuca w oczy turystom.

Ponieważ wszystkie ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty i podobne lokale  w tym momencie stoją puste, masz okazję aby w nich gruntownie posprzątać,  odświeżyć pomalować i optymalnie poustawiać sprzęty. Zadbaj tez o teren wokół obiektu, po zimie na pewno jest co robić a z reguły kiedy zjeżdżają się goście brakuje na to czasu. Może jest coś co od dawna planujesz naprawić lub usprawnić? Teraz masz okazję!  A po tych zmianach nie zapomnij zrobić nowe, lepsze zdjęcia.

przygotowany pokójna gości, dbanie o wizerunek obiektu  noclegowego
To przykład jak jeden z naszych klientów przygotował swój obiekt Willa Anna Pustkowo

 Dlaczego jest to ważne?

Czystość to pierwsza rzecz jaką oceniają turyści a jej brak doskwiera nieraz bardziej i częściej powoduje wystawienie negatywnej opinii niż skromne wnętrze

Diabeł tkwi w szczegółach (ładny obrus, filiżanki na stoliku czy kwiaty w tle lub profesjonalnie przygotowane łóżko, sprawiają że wnętrze wygląda na zadbane i estetyczne. Kiedy tak przygotujesz pokój – zrób zdjęcie! 

Dobry opis obiektu noclegowego

Dobry, czytelny opis twojej oferty to klucz aby dostawać więcej zapytań i cieszyć się sporym zainteresowaniem twoim noclegiem.

 Jak to zrobić  

Zacznij opis od konkretów które interesują w pierwszej kolejności turystę lokalizacja, możliwość pobytu z psem, liczba pokoi i ile osób pomieszczą , czy jest możliwość dostawki, kuchnia do dyspozycji gości a może wyżywienie? 

domki letniskowe, dobry opis oferty noclegowej
Osada Kalina Domy z Bala Sarbinowo. Właściciel pokazał wszystkie swoje atuty na jednym zdjęciu

Czym wyróżnia się twój obiekt noclegowy?

Zastanów się co jest twoją mocną stroną? 

Koniecznie napisz o tym w opisie prezentacji. Masz możliwość wypożyczenia rowerów, dysponujesz basenem, organizujesz wspólne zabawy? A może dokładasz starań aby rodzice z dziećmi czuli się u Ciebie jak w raju? Pokaż to na zdjęciach twojej prezentacji i opisz to czym dysponujesz aby umilić im ten czas. 

Zawsze staraj się też dbać o pozytywne opinie w internecie o twoim obiekcie, mają niebagatelne znaczenie dla kogoś kto zainteresował się Twoją propozycją noclegu. 

Cena 

Wycena doby hotelowej to indywidualna sprawa każdego właściciela, wiemy jak trudne jest prowadzenie takiego biznesu i z jakimi przeciwnościami nie raz jako właściciel musisz się spotykać. 

Wiemy też że cena zależy od standardu jaki oferujesz i lokalizacji nie wahaj się jednak izawsze postaraj się podać cenę za swoje usługi– wszyscy lubią mieć jasno określone warunki. 

Wycena doby hotelowej pozyskiwanie gości
Podawanie ceny to ukłon w stronę turysty. Każdy lubi mieć jasno określone zasady.

Rekomendujemy podawanie ceny za osobo – dobę  przy jednoczesnym zaznaczeniu w opisie czy dotyczy  ona sezonu wysokiego czy niskiego i czy podlega negocjacji oraz czy przy mniejszej ilości osób np. w apartamencie lub domku cena ulega zmianie. 

Warto też dodać informację czy płatne są dodatkowe usługi np. dostawki dla dzieci. 

Jednym słowem napisz i pokaż  wszystko co sam chciałbyś wiedzieć i widzieć gdybyś był turystą. To złota zasada tworzenia dobrej, skutecznej prezentacji

Koronawirus kiedyś odpuści na szczęście do lata mamy jeszcze trochę czasu, dlatego namawiamy cię abyś wykorzystał ten czas i przygotował się do nadchodzącego sezonu w takim zakresie w jakim w tej chwili jest to możliwe.