Jak najlepiej wykorzystać czas w czasie przestoju związanego z koronawirusem? Zrób wszystko co możesz aby zaprezentować swój obiekt jak najlepiej. Zadbaj o swój wizerunek już teraz i pozyskuj gości!
Sytuacja na polskim rynku turystycznym z racji epidemii koronawirusa zmieniła się diametralnie. W obliczu takich problemów czy jest coś co można zrobić aby ratować biznes? Tak, zrób to co w tej chwili możesz – przygotuj się na lepsze czasy.
Od czasu kiedy Rząd zniósł zakaz wynajmu krótkoterminowego zaczęło się się ożywienie na rynku turystycznym. Powoli ale systematycznie wszystkie wskaźniki idą w górę a to dobra informacja. Dlatego można mieć nadzieję że rodzimy rynek turystyczny czeka duże zainteresowanie. Mnóstwo osób nie wyjedzie w tym roku za granicę – z różnych powodów.
Można śmiało założyć – obserwując trendy że ludzie wybiorą wczasy nad polskim morzem lub wakacje w górach i na Mazurach. Prawdziwe oblężenie mogą przeżyć ośrodki wczasowe zlokalizowane blisko miejsc zamieszkania nad jeziorami, rzekami, w lasach i we wszelkich innych atrakcyjnych turystycznie miejscowościach i regionach.
Jak zadbać o wizerunek obiektu noclegowego
Przygotuj swój obiekt i prezentację swojego obiektu tak aby już teraz mieć konkurencyjną ofertę i wyróżniać się na rynku.
Jak to zrobić?
Pamiętaj o wyborze noclegu decydują 3 kluczowe czynniki:
- Wizualizacja obiektu – to jak się prezentuje w internecie
- Dobry opis tego co oferujesz
- Cena
Jeśli jesteś świadomym właścicielem lub zarządcą obiektu noclegowego to możemy śmiało założyć że reklamę w internecie już masz.
Zadbaj więc o jak najlepsze zaprezentowanie swojego obiektu.
Czy jest coś co możesz zmienić lub ulepszyć?
Przejrzyj swoje reklamy na portalach noclegowych i oceń zdjęcia, opis i cennik. Zadaj sobie pytanie czy chciałbym spędzić wczasy w takim miejscu?
Mamy już słoneczne dni, a to dobry moment aby zrobić nowe, lepsze zdjęcia obiektu.
Czasem małe zmiany mogą diametralnie zmienić wizualnie twoją ofertę.
Pamiętaj – turysta w pierwszej kolejności ocenia zdjęcia a dopiero potem opis. Jeśli zauroczą go fotografie obiektu zainteresuje się też twoją ofertą.
Ponieważ wszystkie ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty i podobne lokale w tym momencie stoją puste, masz okazję aby w nich gruntownie posprzątać, odświeżyć pomalować i optymalnie poustawiać sprzęty. Zadbaj tez o teren wokół obiektu, po zimie na pewno jest co robić a z reguły kiedy zjeżdżają się goście brakuje na to czasu. Może jest coś co od dawna planujesz naprawić lub usprawnić? Teraz masz okazję! A po tych zmianach nie zapomnij zrobić nowe, lepsze zdjęcia.
Dlaczego jest to ważne?
Czystość to pierwsza rzecz jaką oceniają turyści a jej brak doskwiera nieraz bardziej i częściej powoduje wystawienie negatywnej opinii niż skromne wnętrze
Diabeł tkwi w szczegółach (ładny obrus, filiżanki na stoliku czy kwiaty w tle lub profesjonalnie przygotowane łóżko, sprawiają że wnętrze wygląda na zadbane i estetyczne. Kiedy tak przygotujesz pokój – zrób zdjęcie!
Dobry opis obiektu noclegowego
Dobry, czytelny opis twojej oferty to klucz aby dostawać więcej zapytań i cieszyć się sporym zainteresowaniem twoim noclegiem.
Jak to zrobić
Zacznij opis od konkretów które interesują w pierwszej kolejności turystę lokalizacja, możliwość pobytu z psem, liczba pokoi i ile osób pomieszczą , czy jest możliwość dostawki, kuchnia do dyspozycji gości a może wyżywienie?
Czym wyróżnia się twój obiekt noclegowy?
Zastanów się co jest twoją mocną stroną?
Koniecznie napisz o tym w opisie prezentacji. Masz możliwość wypożyczenia rowerów, dysponujesz basenem, organizujesz wspólne zabawy? A może dokładasz starań aby rodzice z dziećmi czuli się u Ciebie jak w raju? Pokaż to na zdjęciach twojej prezentacji i opisz to czym dysponujesz aby umilić im ten czas.
Zawsze staraj się też dbać o pozytywne opinie w internecie o twoim obiekcie, mają niebagatelne znaczenie dla kogoś kto zainteresował się Twoją propozycją noclegu.
Cena
Wycena doby hotelowej to indywidualna sprawa każdego właściciela, wiemy jak trudne jest prowadzenie takiego biznesu i z jakimi przeciwnościami nie raz jako właściciel musisz się spotykać.
Wiemy też że cena zależy od standardu jaki oferujesz i lokalizacji nie wahaj się jednak izawsze postaraj się podać cenę za swoje usługi– wszyscy lubią mieć jasno określone warunki.
Rekomendujemy podawanie ceny za osobo – dobę przy jednoczesnym zaznaczeniu w opisie czy dotyczy ona sezonu wysokiego czy niskiego i czy podlega negocjacji oraz czy przy mniejszej ilości osób np. w apartamencie lub domku cena ulega zmianie.
Warto też dodać informację czy płatne są dodatkowe usługi np. dostawki dla dzieci.
Jednym słowem napisz i pokaż wszystko co sam chciałbyś wiedzieć i widzieć gdybyś był turystą. To złota zasada tworzenia dobrej, skutecznej prezentacji
Koronawirus kiedyś odpuści na szczęście do lata mamy jeszcze trochę czasu, dlatego namawiamy cię abyś wykorzystał ten czas i przygotował się do nadchodzącego sezonu w takim zakresie w jakim w tej chwili jest to możliwe.
Data aktualizacji: 5 listopada 2020