Chcesz aby Turyści wracali do Ciebie co roku? 5 prostych kroków, które są za darmo. 

Chyba nie ma nic przyjemniejszego, jak zadowoleni z pobytu goście. A najprzyjemniej robi się wtedy gdy z dużym wyprzedzeniem dzwonią do Ciebie i rezerwują nocleg na lato.  Przeczytaj więc jak być dobrym Gospodarzem i sprawić, aby goście chętnie powracali do Twojego obiektu co roku.

1. Najważniejsze pierwsze wrażenie. 

Ustalenie terminu rezerwacji noclegu kobieta rozmawia przez telefon
Uśmiech i miłą aparycję słychać też przez telefon

Spraw aby już na początku twoi goście poczuli się dobrze. Od początku – czyli kiedy? W chwili zameldowania a może rezerwacji? Pierwsze wrażenie robimy już podczas pierwszego telefonu z zapytaniem o wolny termin. Bardzo ważna jest zatem dobra relacja podczas pierwszej rozmowy telefonicznej z turystą.

Rozumiemy, że nie zawsze jest dobry czas na odebranie telefonu. Odpowiadanie na tysiące pytań – szczególnie o rzeczy, które przecież są opisane w Twojej ofercie może być bardzo irytujące. Możesz też mieć gorszy dzień i trudno zachować się uprzejmie gdy po drugiej stronie „wieje chłodem”. Warto jednak w takich chwilach mimo wszystko być uprzejmym i zrobić dobre pierwsze wrażenie przez telefon. Pamiętaj – uśmiech i miłą aparycję słychać także przez telefon!

Bardzo ważne jest także utrzymanie kontaktu z turystą już po wpłaceniu zaliczki. Daje to poczucie bezpieczeństwa i jest zwyczajnie miłym gestem. Wysłanie krótkiej wiadomości z podziękowaniem za dokonanie płatności i potwierdzeniem rezerwacji nie powinno być problemem a z pewnością będzie małym krokiem do zachowania dobrego wrażenia

Krok II: Przywitanie gości. Uśmiech i nastawienie.

Większość Twoich gości prawdopodobnie przyjeżdża z daleka. Mogą mieć zatem za sobą kilka godzin podróży. Rodziny z małymi dziećmi po takiej podróży mogą być szczególnie wymęczone i rozdrażnione. Nie każdy też czuje się swobodnie jadąc w nieznane miejsce. Szczerym uśmiechem i życzliwością sprawisz, że te stresujące emocje opadną i pozwolą Twoim gościom zrelaksować się już od początku pobytu! 

przyjmowanie gości w obiekcie noclegowym pomoc przy bagażu
Dla zmęczonych turystów pomoc przy bagażach jest bezcenna

Pamiętaj, że te drobne miłe gesty pamięta się długo! 
Kilka praktycznych rozwiązań:

  • kącik z zabawkami dla dzieci to świetny pomysł aby dać parę chwil spokoju rodzicom na rozpakowanie bagaży, zameldowanie się czy rozpakowanie w pokoju.
  • mały poczęstunek po podróży to również niewielki koszt a znaczący gest.
  • wskaż drogę do pokoju czy domku. Zdarza się, że goście po zameldowaniu są zostawiani sami sobie z jedyną wskazówką prosto, w lewo i prawo… W przypadku większego obiektu mogą poczuć się zagubieni.
  • w miarę możliwości pomóż gościom z walizkami.

 

dziecko zajęte zabawą w kąciku dla dzieci
Kącik Zabaw dla dzieci w recepcji lub w głównym holu jest pomocny dla Ciebie i turystów.

Krok III:  Porządek miłych rzeczy początek. 

Można napisać krótko – dokładaj starań aby było czysto. Czystość lub jej brak to pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy podczas zameldowania w obiekcie noclegowym. To też pierwsza z rzeczy, które podlegają ocenie i za którą turyści są w stanie wystawić negatywną opinię. Często nie powiedzą Tobie tego wprost ale w internecie mogą narobić szumu. Sprawdzaj czystość, zajrzyj pod prysznic czy odpływ nie jest zapchany, czy podłogi są czyste bez drobinek piasku a kurze starte? Jeśli w pokoju są szklane powierzchnie muszą być tak czyste, żeby nie było odcisków rąk i palców. Jeśli udostępniasz gościom czajnik, zadbaj by był regularnie odkamieniany. Warto też chwilę przed przyjazdem gości przewietrzyć pokój lub użyć odświeżacza powietrza.

Wiemy, że dla większości z was to oczywiste, jednak przypominamy o tym, ponieważ kwestia czystości jest bardzo istotna.

Pamiętaj! Zadowolony Gość prawdopodobnie nie powróci z pozytywną opinią nawet kiedy wszystko było w porządku. Możesz być jednak pewny, że gdy tylko coś się „znajdzie” do poprawy to otrzymasz odpowiednio niższą ocenę pobytu na swoich stronach czy portalach. Dokładnie wg. zasady – 1 opinia niezadowolonego gościa wyrządzi więcej szkody, niż 10 pozytywnych komentarzy!

Krok IV: A może małe co nie co? 

łóżko przygotowane na przyjazd gości
Mały drobiazg a cieszy

Prawie Każdy z nas lubi słodkości.  Pozostawienie kilku cukiereczków na stoliku lub poduszce sprawia, że turyści naprawdę się uśmiechają. Zamiast cukiereczków możesz postawić 2 butelki wody do picia i czyste szklanki. 

Dobrym pomysłem mogą być także:

  • butelka wina na przywitanie gości (szczególnie kiedy gościsz parę)
  • bukiet kwiatów
  • voucher na darmową kawę w pobliskiej kawiarni
  • bon zniżkowy na wybraną atrakcję w okolicy.

Wykazując odrobinę kreatywności możesz sprawić, że niewielkim kosztem wywrzesz naprawdę dobre wrażenie i wzbudzisz emocje które pozostaną w pamięci gościa na dłużej. Z pewnością taki gość chętnie do Ciebie powróci – a przynajmniej będzie polecał Twój obiekt znajomym.

Krok V: Żelazna zasada traktuj swoich gości tak jak sam chciałbyś być traktowany. 

Bycie miłym otwartym, uśmiechniętym i życzliwym nic Cię nie kosztuje. Zainteresuj się swoimi gośćmi, po przybyciu zapytaj jak minęła podróż zainicjuj, małą pogawędkę ale z umiarem – nie każdy jest tak otwarty. 

Nawet jeśli masz gorszy dzień bo i takie się zdarzają a goście są wyjątkowo trudni postaraj się. Czasem wystarczy powiedzieć “ Przepraszam państwa bardzo proszę o chwilę cierpliwości postaram się zaraz rozwiązać problem” 

Turystyka w Polsce to w dużej mierze biznes oparty na relacjach. Zastosuj się do tych kroków a będziesz dobrym Gospodarzem, do którego turyści wracają co roku i polecają Cię Znajomym a to najlepsza forma reklamy.