W dzisiejszych czasach w Internecie szuka się wszystkiego. Rynek usług turystycznych nie jest wyjątkiem. Aby prezentować swoje usługi noclegowe musisz istnieć w tej przestrzeni. Na dobrą i skuteczną reklamę składa się kilka czynników. Jednym z nich jest czytelny i zachęcający opis twojej oferty. Jak napisać ofertę noclegową? Jak przyciągnąć uwagę turystów którzy szukają noclegów? Zacznij od nazwy
Jak stworzyć dobrą nazwę dla obiektu noclegowego?
80 % internautów czyta tylko nagłówki tekstu. Dlatego dobry tytuł to podstawa. Powinien też określać kategorię twojego obiektu i być czytelny. Czy jest to hotel, apartament, domek czy pokoje do wynajęcia?
Ujmij to w nazwie. Fantazyjne nazwy np. “ Oaza cisza i spokój “ niewiele wnoszą. Owszem są ładne i romantycznie brzmią ale nie dają jasnego komunikatu.
Dobra nazwa musi odróżnić Cię od konkurencji i łatwo zapadać w pamięć. Zastanów się więc dobrze jeśli chcesz użyć angielskich zwrotów. Czasem się one sprawdzają jednak gdy są zbyt trudne – mogą nie zostać zapamiętane. Poniżej podajemy kilka przykładów dobrych nazw
- Willa Anna pokoje blisko morza
- Pensjonat Panorama Spa
- Domki letniskowe Arleta.
- Pokoje Zaczarowany Sad.
Dobrze by było gdyby nazwa obiekt niosła w sobie treść o rodzaju oferowanych usług. Dając jasny komunikat już na początku sprawiasz że łatwiej jest twoim potencjalnym gościom zapamiętać istotne informacje. Czasem warto w nazwie podać jakiś charakterystyczną zaletę np. “Apartamenty przy latarni” lub Dom Wczasowy Adria blisko wyciągu Henryk
Treść oferty. Jak napisać ofertę noclegową
Nazwę już masz teraz czas na konkrety. Ludzie nie czytają. Ludzie skanują tekst wyciągając istotne informacje. Dlatego opis oferty noclegowej musi być przejrzysty Łatwy i czytelny. Nie powinien być też zbyt długi ani zbyt krótki. Lakoniczny komunikat “ wolne pokoje 2,3 osobowe” absolutnie nie zda egzaminu. Długi tekst pisany bez akapitów jednym ciągiem również go nie zda.
Jak napisać dobrą ofertę noclegową?
Opis musi być dokładny ale bez zbędnych informacji krótko i na temat. Koniecznie napisz jakie apartamenty pokoje lub domki masz – ile osób pomieszczą, ważne podczas planowania jakiejkolwiek podróży.( Apartament dla 6 osób , domki 4 i 6 osobowe )
Wygląd tekstu przy tworzeniu oferty noclegowej
- Nie pisz kolumn tekstu. Podziel go na akapity.
- Najważniejsze informacje podkreśl tłustym drukiem – ludzie skanują tekst
- Wymień najlepiej od myślników co jest do dyspozycji gości na miejscu (TV lodówka pralka, aneks kuchenny, rowery, sprzęt narciarski lub plażowy)
- Stosuj się do zasad gramatycznych ortograficznych i interpunkcyjnych ułatwia to czytanie oferty i nie odciąga uwagi od treści.
- Nie używaj Caps Locka ( nie pisz wielkimi literami tekst staje się wtedy nieczytelny)
Jak stworzyć ofertę noclegową? Pokaż swoje zalety i mocne strony
Nie zapomnij o dodatkowych atutach czyli udogodnieniach które dla turysty mają konkretną wartość: możliwość grilla, ogniska, blisko do centrum, blisko do lasu, widok na góry lub morze, obiekty kultury lub dobra gastronomia w pobliżu) Zaznacz te zalety w udogodnieniach w panelu klienta e-wczasy.pl ( Edycja oferty-> udogodnienia)
Jeśli akceptujesz Bon turystyczny zaznacz to ! W tym momencie to obiekty, które cieszą się największym zainteresowaniem. Te informacje wyświetlają się zaraz pod zdjęciem Twojego obiektu – turysta ma dzięki temu szybką informację co jeszcze zastanie na miejscu. A twój obiekt będzie wyświetlał się w dodatkowej zakładce widocznej na stronie głównej ” bon turystyczny” Zobacz noclegi z Bonem turystycznym
Podaj Cenę za osobę
Dbaj o transparentność Ceny. Niska cena to jeden z czynników, który przyciąga uwagę turystów. Dlatego warto podać cenę od osoby niż np. 400 zł za dobę. Szczegółowy cennik możesz ująć w opisie oferty. Dzięki temu wszystkie potrzebne informacje zostaną zawarte i nie dojdzie do nieporozumień. Przeczytaj też Jak rozmawiać z turystą przez telefon
Bądź elastyczny – dopasuj ofertę do aktualnych potrzeb swoich i turysty,
To że raz napisałeś kilka zdań o swoich usługach nie znaczy że nie możesz tego zmienić, Potrzeby turystów zmieniają się – jak pokazał rok 2020 dużą rolę odgrywało utrzymywanie dystansu i dezynfekcja. Wiele osób dokonało zmian w treści swojej oferty i wyszło naprzeciw oczekiwaniom turystów. Na bieżąco uzupełniaj swoją ofertę np. gdy zwolni się termin w lipcu napisz o tym – już na wstępie ”wolne terminy w lipcu” W portalu e-wczasy.pl możesz dowolnie zmieniać treść swojej oferty wystarczy zalogować się do panelu klienta i wejść w zakładkę “ edycja oferty”
Tworząc swoją ofertę noclegową pisz oryginalny tekst
Nie kopiuj treści oferty ze swojej strony internetowej. To ważne dla wyszukiwarek aby tekst nie był powielany. To naprawdę nie jest trudne. Jeśli weźmiesz pod uwagę nasze wskazówki to zajmie ci to tylko chwilę. Jeśli chcesz skorzystać z pomocy – skonsultuj się z naszym specjalistą z działu marketingu – z przyjemnością pomożemy przygotować ci tekst, który turysta zapamięta.
Zdjęcia obiektu noclegowego
To dosyć oczywiste ale zawsze warto przypomnieć. Dobre zdjęcia to obok nazwy i ceny wyróżnik twojej oferty. Ludzie kupują oczami. Zdjęcia wzbudzają emocje, zachęcają do rezerwacji, dają obraz tego, czego można oczekiwać po pobycie.
Zadbaj o zdjęcia aby były :
- wykonane w jasny słoneczny dzień,
- wykonaj je z narożnika pomieszczenia
- Powinny być zgodne z rzeczywistością
- wyraźne i ostre
- prezentować dużą część pomieszczenia
Więcej na temat zdjęć obiektów noclegowych opisujemy w artykule: zdjęcia wnętrz. Zrób je dobrze nawet telefonem
Mamy nadzieję że nasze wskazówki pomogą ci stworzyć skuteczną prezentację obiektu noclegowego. Chcemy aby Twój obiekt cieszył się zainteresowaniem i popularnością wśród turystów
Nasze 18 letnie doświadczenie pokazuje, ze warto z tych wskazówek skorzystać. Na każdym etapie tworzenia oferty noclegowej możesz skorzystać z naszych rad. Coś Cię zainteresowało, masz dodatkowe pytania? Chętnie pomożemy i Tobie w stworzeniu oferty noclegowej, która wyróżni się na rynku
Data aktualizacji: 17 listopada 2022